Friday, July 4, 2014

Akhirnya aku terjebak..

Aku tau apa tu supplement tapi tak tergerak hati nak amalkan atas alasan trauma. Asal nak telan je mesti sangkut kat tekak, terus muntah. Ubat pon sama.. Grrrr...

Masa disahkan preggy (4/2012) dengan berat hati aku telan asid folik tu hari². Itupon lepas search kesan kekurangan asid folik untuk ibu & bayi.

Bila cecah 7 bulan, aku selalu mengalami cramp yang kronik x kira masa. Paling sadis bila kena time drive, berhenti tepi la (harus la meraung oke..). Bermula lagi pencarian tentang sumber kalsium yang oke & selamat. At last order Ostematrix Shaklee dari classmate form 6. After a week consume baru perasan dah jarang cramp (kalau ada pon tak sesadis dulu). Yang paling tak sangka tulang puggung pon tak rasa sengal dah. Bahahaha...

Bila dah oke sikit, aku jarang² amek (ni la teruknya manusia bernama Noorul ni). Ye la, dah kurang rasa sakit kan. So far, oke je.

Now cerita 8 bulan lepas bersalin (8/2013-jauh tak aku skip? bahaha..)

Alkisah aku ni breastfeed tapi anak aku ni keje nak melekat je. Even susu banyak, tapi susu aku cair (sorry but its true.) Bermula la pencarian aku tentang pemakanan ibu menyusu & makanan kesihatan yang lain.

Allah nak buka rezeki untuk kawan baik aku masa kat IPG, Shahrun Izzah. Dia post pasal set penyusuan basic. Aku pon godek² & close deal (senang tak berurusan dengan aku beq? Bahahaha)

Dipendekkan cerita (skip lagi +..+ ), dekat 2 bulan aku consume, dengan izin Allah, Alhamdulillah ada perubahan. Bukan setakat susu, badan cergas & kulit tak kering even berjemur kat padang. So aku decide nak repeat order & terpikir nak join. Jadilah aku anak shaklee ibu Izzah bulan 10/2013. Bahahaha

Akhirnya aku terjebak & setia hingga sekarang untuk menambah nutrisi harianku. Tiada lagi istilah trauma (kadang² tersangkut jugak). Semua demi kesihatan & keluarga atas izinNya. Permudahkan urusanku ya Allah. Amin..

P/s : Bagi yang masih trauma - Nak seribu daya, tak nak memang takkan berdaya. Bahahaha

#salamsayang
#sayajualshaklee
#truestorytelling
#noorulnoordin
#0127590357

No comments:

Post a Comment

KLIK NI PULAK =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...