Sunday, November 10, 2013

:::Tonik ajaib:::

Assalamualaikum & selamat sejahtera..

Entry kali ni aku nak explain pasai tonik ajaib a.k.a VIVIX!! Botolnya kecik comel je tapi khasiatnya terbaek. Setanding dengan harga. Vivix ni merupakan makanan tambahan anti-penuaan terbaik di dunia dalam melawan penuaan pada tahap sellular. Okeh, jom kita tengok satu-satu cerita Vivix ni..

Apa ramuan Vivix ni?

muscadine grapes vivix
Anggur Muscadine

Anggur muscadine adalah anggur liar yang mempunyai 20 kromosom, dan oleh kerana pasangan tambahan kromosom ni, ia menyediakan lebih banyak faedah kesihatan termasuk fungsi imun yang tinggi dan antioksidan terbaik. Saiz anggur ini adalah sebesar bola golf. Disebabkan ia hidup di kawasan ekstrem dan menerima cahaya matahari yang kuat, menjadikan ia mengandungi banyak polifenol dan resveratrol. Ia juga mengandung asid ellagik, yakni sejenis polifenol yang tiada dalam anggur jenis lain. Asid ellagik mempunyai peranan dalam menghentikan bahan kimia penyebab kanser, juga anti virus dan anti bakteria. Campuran anggur inilah yang bertanggungjawab dalam banyak tindakan Vivix.

Lobak Ungu

Purple carrot atau lobak ungu adalah sumber terbaik vitamin A, dan mengandungi phytokimia termasuk carotenoids, phenolics, polyacetylenes, isocoumarins, dan sesquitterpenes.



Ia juga mengandungi anthocyanins, antioksidan yang mustajab. Anthocyanins adalah bertanggungjawab pada warna merah menyala, biru dan ungu pada buah dan sayuran. Berry mengandungi banyak anthocyanins, terutama sekali blueberi yang mengandungi aktiviti antioksidan yang teramat tinggi. Anthocyanins adalah antioksidan utama dalam karot yang berwarna ungu-kuning dan ungu oren, dan karot unggu-kuning mengandungi kapasiti antioksidan yang tertinggi, diikuti oleh karot ungu-oren.

Asid klorogenik adalah antioksidan paling banyak di dalam semua jenis karot. Asid klorogenik ini adalah antioksidan paling banyak dalam semua jenis karot. Asid klorogenik  ini dipercayai bertanggungjawab mengurangkan diabetes yang dikaitkan dengan pengambilan kopi.

Sejak kebelakangan ini kajian telah menunjukkan anthocyanins mempamerkan banyak aktiviti biologi, termasuk antioksidan, anti radang, anti mikrobial dan anti carcinogen.Tambahan pula ia juga mempamerkan kesan yang baik pada saluran darah, platelet dan lipoprotin yang berkebolehan mengurangkan risiko penyakit jantung koronari.



Elderberry

Elderberry merupakan sejenis tumbuhan yang tumbuh di kawasan lembap di serata Eropah dan Amerika Utara. Ia mengandungi sumber anthocyanins yang tiga kali ganda lebih hebat dan baik berbanding karotenoid.
Anthocyanins bertindak sebagai anti-radang dan dapat mengurangkan simptom seperti sakit otot, sakit atau demam yang berkaitan dengan selsema atau influenza.
Elderberry juga turut memiliki flavanoids yang mempunyai ciri antioksidan yang kuat yang berupaya mengukuhkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan bakteria.
Selain itu ia juga mengandungi vitamin A, B dan C serta nutrien lain seperti asid amino, karotenoid, tannin dan rutin turut memberi manfaat kesihatan yang baik.
Kesemua ekstrak yang didapati daripada elderberry ini berperanan dalam menguatkan sistem imun untuk melawan jangkitan virus dan flu, jangkitan yis, asma, batuk, sesak dada dan juga diabetes. Ia juga dapat merendahkan tahap kolesterol dan menghalang oksidasi kolesterol LDL dimana oksidasi LDL dianggap sebagai satu penyebab penting penyakit kardiovaskular.
Elderberry yang berfungsi sebagai antibiotik semulajadi turut mampu memberi perlindungan terhadap penyakit kardiovaskular dan jantung termasuk strok dan serangan jantung, mengurangkan stress, memperbaiki penglihatan dan penghadaman.
Polygonum Cuspidatum

Juga dikenali sebagai Knotweed Jepun adalah tumbuhan peribumi yang berasal dari Asia dan juga banyak ditemui di Amerika Utara dan Eropah.
Ia merupakan sumber komersial resveratrol yang juga terdapat di dalam ekstrak kulit anggur merah dan juga biji anggur merah dimana terdapat lebih 3000 kajian yang telah dijalankan berkaitan tentang resveratrol ini. Hasil ujian klinikal makmal menunjukkan resveratrol membantu melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi atlet sukan dan mengurangkan berat badan. ia juga sebagai supplemen anti-penuaan yang sangat penting, anti-radang dan juga anti-kanser.
Fuuuyyohhhh!! Terbaiklah ramuan VIVIX ni. Jom dapatkan khasiat VIVIX untuk diri sendiri, untuk parents.. Promosi VIVIX Julai 2014, beli 6 percuma 1. Gile kentang! Jimat berpuluh ringgit untuk sebotol VIVIX.. Percuma keahlian & cash rebate lagi.. Fuhhhh…

Noorul Noordin
ID : 1067079
Sms/Whatsapp : 012-759 0357
www.facebook.com/healthywealthycorner

No comments:

Post a Comment

KLIK NI PULAK =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...