Friday, October 15, 2010

:::Keinsafan:::

Assalamualaikum...

Kejadian ni happen last wik after I've finished my esaimen. Aku dpt news from my hubby yg his opah meninggal around 1.30am on 14Oct2010. Tapi aku berbelah bahagi nak balik ke tak.My hubby dah otw balik wif his cousin & asked me to do so.Haaaaissshhhh...Mane le aku ingat jln nk balik ke kampung die (@Teluk Anson,Perak).Then he asked me to pick up his bro Udin early in da morning tomorrow @ KL..

Pepagi sok, pas submit my esaimen & request permission from my lecturer to skip class, aku pon running p KL to pick up Udin.Jam dah menunjukkan 8.40am mase aku masuk hiway...Sempat ke tak nak sampai aku pon tatau.Sampai KL around 9.15am.Aku soh Udin drive sbb aku kureng tido (alasen je...padahal aku tatau jalan).Hua hua hua...

Udin ni plak drive laju gile..Dah la mcm patung je dok sbelah aku.Tatau mau buraks ape (mmg pendiam pon die).Aku text la my hubby cane keadaan di sana..Katenye dah nak di bawa ke tanah perkuburan.So aku bitau la my bro in law ni soh trus saja p tanah perkuburan (evendo aku tatau kat mane).Nasep baik la smpat gak sampai b4 dikebumikan.

Ape yang aku nak story kat sini is : pembacaan talkin yang amat menginsafkan aku.Utk pengetahuan, ni adalah kali pertama aku follow ke tanah perkuburan (seingat aku la).Mase arwah abah aku, adik aku, pakcik aku evendo atuk aku (yg meninggal around March2010) pon aku tak hntr sampai ke kubur.Tatau la kenape aku tanak hntr,sedih sgt kowt.So dat,my hubby should proud aku hntr jenazah opah sampai ke kubur.

Masa baca talkin tu punye la panjang tp input tu yg amat menginsafkan aku.Baru aku sedar betapa kite hidup kat dunia ni skejap je.Perjalanan kite (even da mati) masa dlm kubur nnt tu pon panjang smentara nk tggu KIAMAT.Bagi yg banyak dosa terukla dibelasah nnt.Yg banyak pahale sonyum yolah manjang...Time ni la aku terfikir & menghitung sendiri,berapa banyak dah pahale yg aku dah kumpul???Aku rase sikit bebeno le...Kalau dose tu mmg banyak tak terkire..

Terasa kecit sangat diri aku waktu tu.Kalau tetibe la kate Allah hamek nyawa aku,kompom dah masuk neraka aku ni.Ya Allah,banyak betul dose aku.Baru kini aku rase menyesal dan sangat2 sedih dengan ape yang dah aku buat selama aku hidup kat dunia yg sementara ni.Ampunilah hambaMu yg berdosa dan hina ini ya Allah...Aku akan cube memperbaiki diri ini untuk menjadi hambaMu yg SOLEHAH.Tunjukilah aku ke jalan yg Kau redhai...amin...

No comments:

Post a Comment

KLIK NI PULAK =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...