Saturday, November 20, 2010

:::A yEaR:::

Assalamualaikum...

18 Januari 2010 aku sah jadi student balik di IPG Kampus Raja Melewar, Seremban. Ambilan KPLI. Memang aku tak sangka boleh dapat sbb b4 dat aku dah pi interview sgale (on April 2009). Tapi rezeki xdak untuk intake June 2009... Nangis sakan... Lastly aku decide untuk bertunang 10.10.2009 kekunon ubat kecewa... huhuhu... After dat aku focus on my job (Dispute & Fraud Officer kat Menara MBB Pudu - temporary je pon). On Januari b4 aku dapat tau aku dpt KPLI ni, aku dapat tau yang aku confirm permanent as a officer kt MBB ni...15 Januari (Jumaat) aku dapat tau aku dapat KPLI & surat permanent MBB will receive on 18 Januari (Isnin). Tapi aku kena lapor diri on de same date. Meroyan gak memikir... At last, aku refer ngan boss aku, aku decide utk resign & accept KPLI utk ms dpan aku gak... Memang mengamuk sakan la boss aku tu sbb kije aku bkn sesenang leh pass kat org lain.. Tahan ayer mate je la nk jatuh.. Esoknye (Sabtu) aku dtg ofis kekemas n bg surat resign then aku trus blah (xnak toleh dah).

Pejam celik dah dekat setahun aku kat IPG ni... Dengan pelbagai dugaan & karenah umat manusia. Kawan & lawan, susah & senang, macam-macam la... Segala jerit perih tempuh ngan tahap kesabaran yang hurmmmm amat tinggi. Lagi tough kat IPG kalu nk compare ngan UNI. Mane tak nye, sume subjek yg bakal chekgu & chekgi blaja slame 4/5 thn kami kna abeskan dlm ms setahun je... Kalau la ade 18 nyawa, agaknye dah tggal 2 kowt...ekekekeke...

Aku nak credit many thanx to my family, mama, papa, adeq2 tercinta, suami (br kompom Julai 2010), nenda tersayang, kawan2 especially to Izzah & Kak Na (mereka amat sabar mlayan karenah aku yg berhangen dan pembebel rasmi d uma)... Ya Allah,aku amat bersyukur dgn rezeki yg kau berikan. Aku hambaMu yg amat lemah amat bersyukur dgn adenye mereka yg menjadi penguat semangat aku d kala tersungkur lemah. Terima kasih ya Allah..

Untuk mereka yg ingin menjadi guru, profesion ini bkn sesuatu yg mudah spt yg kite nmpk... Selain tugas mengajar, banyak lg kriteria yg perlu ade dlm diri seseorg utk MENDIDIK anak bangsa Malaysia. Jangan pandang rendah dgn guru, kerana keikhlasan mereka bisa menjadi doa yg amat mustajab buat anak bangsa. Untuk parents, bekerjasamalah dgn guru demi membina masa dpn anak anda yg berkualiti bkn shj mental ttp fizikal, rohani, emosi dan juga sosial (rembat FPK nye matlamat ni-kui kui kui)... Janganlah hanya menyalahkan guru dan memenangkan anak tanpa menyelidik... Jadilah parents yg adil walaupun anda berjawatan yg amat hebat, kerana jawatan anda bknlah dtg dgn sendirinya jika tiada yg memberi ilmu itu...

Kat bawah ni aku ade letak beberapa pix kami (especially yg ade muke aku yg rentung kna jemur la)...hahahhaa.... Semuanya KENANGAN... miss a lot dat moment guys...

 :::aku,izzah & ka na:::

 :::mari berkawad:::

 :::sebelum senam pagi-BIG:::

 :::sggh x mencabar:::

 :::rileks bersama eskrem:::

 :::geng PJ yg meroyans:::

 :::ni la group aku ms BIG:::
 :::assembly-sempat jeling kemra:::

 :::kami organizer MAULUD:::

 :::bersama kasut getah:::

 :::jiha,izzah & aku:::

 :::photoshoot-scan blh je:::

 :::geng PJ yg sgt sempoi:::

 :::berpengakap:::

 :::AJK tertinggi pengakap:::

 :::lagik2 ceramah:::

 :::geng pengakap PJ bersama DR.TAM:::

 :::pameran AADK kami:::

 :::AADK-cantik kan:::

 :::ape yg ptg???KERJASAMA:::

 :::briefing:::

 :::warrghhh!!!makan budok!!!:::

 :::gajet owh gajet:::

 :::aku psg khemah:::

 :::abseiling-gile itam aku:::

 :::steady ayie!!:::

 :::lect2 PJ yg sgt suke PROVOK:::

 :::inilah kami KPLI PJ-Jan 2010:::

 :::nak tgk kemra gak!!!:::


Kepada semua kawan2 KPLI (IPG Kampus Raja Melewar) intake Januari 2010, tahniah kerana kite semua berjaya mengharungi segala dugaan... Terima kasih kalian kerana saling bekerjasama. Jadilah insan guru yang sejati...

No comments:

Post a Comment

KLIK NI PULAK =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...